KJØP & BETALING

Produkter som utleveres fra vår butikk eller lager betales med kort i vår kasse. Bestillingsvarer forhåndsbetales med 50 % av kjøpesum via faktura. Du kan innenfor tre kalenderdøgn etter bestillingen, annullere eller endre din bestilling helt eller delvis uten betingelser eller kostnader. Eventuelle endringer som skjer etter tre kalenderdøgn og frem til varen er satt i produksjon vil medføre et endringsgebyr på kr 1295.

Om du velger å avbestille bestillingen din senere enn tre kalenderdøgn fra bestillingsdato, vil det bli beregnet et avbestillingsgebyr på 40 % av den totale kjøpesum. Dette fordi produktet spesiallages til deg og etter tre døgn vil det være for sent å kansellere produksjonen. Beløpet dekker kostnadene som kommer for etterfølgende resirkulering og håndtering.
Hos Persgaard kan du betale med BankAxept, Visa, MasterCard, EuroCard, Maestro Debit og Persgaard gavekort. I butikken vår kan du dessverre ikke betale med kontanter.

Vi tar forbehold om trykkfeil, pris- og produksjonsendringer samt utgåtte varer.

LEVERING

Hos Persgaard får du håndlagde møbler skreddersydd for din stil og din hytte. Vi produserer dine nye møbler etter dine egne ønsker når det gjelder modell, materialer, trekk og farge. Deretter kan vi, om ønskelig, levere møblene på din hytte (gjelder i Oppland, Buskerud, Hedmark og Telemark). 

Levering

  • Vi har fastpris på kr 10.000 for levering av møbler opp til 20 m3 i Oppland, Buskerud, Hedmark og Telemark. Prisen inkluderer innbæring, samt at vi tar med oss all embalasje.
     
  • Ønskes monteringshjelp til senger, sofa- og stolben etc. så kan vi bistå med dette for kr 1295,- pr. påbegynte time.

 

Før levering bør du sikre deg at produktene kan passere døråpninger og hjørner inne i hytta. Du kan se målene på alle produktene våre her på hjemmesiden.

Du vil motta en SMS fra oss dagen før produktene er klar til levering og på leveringsdagen vil sjåføren ringe til deg ca. en halvtime før ankomst til adressen.

Det er dessverre ikke mulig å få et helt nøyaktig leveringstidspunkt innenfor det oppgitte tidsrom på dagen fordi alle ordrer leveres av forskjellige fraktbiler. Det er heller ikke mulig å ringe direkte til den aktuelle sjåføren. Det er derfor en stor fordel å opplyse et mobilnummer, slik at vi kan sende deg en SMS og ringe før levering.

Vi gjør oppmerksom på at hvis sjåføren ikke får levert møbelet fordi det ikke er noen hjemme, vil du dessverre bli fakturert for en ny levering. Vær oppmerksom på at sjåføren av sikkerhetshensyn ikke kan ta av seg skoene under levering. Det er derfor en god idé å sikre sarte gulv med et smussunderlag.

Hvis din bestilling mot forventning blir forsinket, vil vår kundeserviceavdeling ta kontakt med deg så raskt som mulig for å avtale en ny levering eller henting.
 

AVHENTING

Du kan spare leveringsomkostningene ved å hente de nye møblene dine selv hos oss. 
Vår vareutlevering skjer på:
Persgaard Møbler AS
Industriveien 14
1481 Hagan


Mandag – fredag mellom 09:00 – 17:00 (Kveldsåpent til kl 20:00 på torsdager)
 
Når du henter møblene dine
Ta med ordrebekreftelsen og gyldig bilde legitimasjon. Hvis du ikke selv henter varene dine, må personen som henter dem ta med ordrebekreftelsen og egen gyldig bilde legitimasjon. Kom senest 15 min. før stengetid. Varen må være fullt betalt ett døgn før avhenting.

Det er viktig at du kontrollerer om det er de rette varene som er levert og at de er skadefrie. Er alt som forventet, vil du bli bedt om å kvittere for mottak.

Hvis emballasjen er skadet eller er synlig defekt, skal du kun kvittere for mottak med forbehold om eventuelle skader på innholdet eller unnlate å ta i mot varene og la dem bli igjen på avhentingsstedet.

Hvis et produkt viser seg å være skadet eller defekt etter utpakking, bes du ta kontakt med Persgaard Møbler som så vil hjelpe deg med en løsning. For at vi raskt kan finne årsaken og en løsning på problemet, bes du ta kontakt med oss senest tre dager etter henting. Uavhengig av om det er synlig eller ikke-synlige skader, ber vi deg ta kontakt med Persgaard. 
 

ANGER AV KJØP

Du kan annullere eller endre din bestilling innenfor tre kalenderdøgn etter bestilling helt eller delvis uten betingelser eller kostnader.
Hvis du angrer kjøpet etter tre kalenderdager vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 40 % av total kjøpesum. Dette skjer fordi produktet håndlages til deg. Beløpet dekker bare en del av de kostnadene som kommer for etterfølgende resirkulering og håndtering.

Hos Persgaard har du rett til å angre kjøpet ditt inntil 30 dager etter den dagen du mottar produktene. Du skal bare huske å sende eller levere varen i samme stand og i original emballasje innen fristens utløp til Persgaard Møbler.

Vær oppmerksom på at bare varer i original emballasje kan byttes, derfor er det viktig at du tar vare på emballasjen til du er helt sikker på kjøpet. 
 
 

RETUR

Hvis produktene er levert til din hytte eller du har hentet dem på vår vareutlevering, kan du ta kontakt med vår kundeservice. Deretter sender vi deg en returseddel som må følge varen ved returnering til vårt lager - adresse og åpningstider står på returseddelen. Det er dessverre ikke mulig å returnere en vare uten en returseddel eller uten original emballasje. 

Ved retur av bestillingsvare, motregnes et returbeløp på 40 % av den avbestilte varens pris. Det er fordi produktet er håndlaget til deg. Du kan selvfølgelig prøve produktet før du sender det i retur, men det skal returneres i originalemballasje, fordi salgsverdien ikke må forringes ved returnering. Du mister dessverre angreretten hvis varen ikke sendes tilbake i originalemballasjen. Derfor er det en god idé å ta vare på den til du er helt sikker.

Ved returnering skal du pakke varen i originalemballasjen, og deretter pakke den forsvarlig inn i korrekt fraktemballasje. Du må ikke klistre på etiketter eller skrive direkte på produsentens salgsemballasje. Hvis det er nødvendig, må det gjøres på fraktemballasjen. Du må selv betale ev. transportkostnader i forbindelse med returen av varen og det er ditt ansvar at varen kommer frem til oss i samme uskadde stand som du mottok den.
 

5 ÅR GARANTI

Hos Persgaard vet vi at gode materialer kombinert med ekte håndverk resulterer i kvalitet og slitesterke møbler. Garantien omfatter eventuelle funksjons-, material- og fabrikasjonsfeil på produkter du kjøper hos Persgaard til privat bruk.

Hvis du har kjøpt produkter på nett eller utstillingsmøbler fra vårt showroom, gjelder også garantien, men ikke for eventuelle mangler, skader eller slitasje som produktene er solgt med.

REKLAMASJON

Skulle du føle at noe er feil med produktet ditt send oss en e-post med informasjon og vedlagte bilder til kundeservice@persgaard.no. Vi vil ta stilling til din reklamasjon så raskt som mulig og behandle den på best mulig måte.

Vurderer vi at reklamasjonsretten er berettiget, vil vi vanligvis kunne behandle denne med reservedeler, reparasjon eller bytte. I slike tilfeller har vi behov for å finne den beste løsningen i fellesskap med produksjonsavdelingen, og vi vil deretter vende tilbake til deg så raskt som mulig.

Hvis du har flere spørsmål ang. en reklamasjon, kan du ringe eller skrive til oss. Vi hjelper med glede.